Kai Trumpold
Ph.D. studentTheodor-W.-Adorno-Platz 6, PEG, Room 5.G042 |
- Career -
Studies in psychology with major subjects Work and Organizational Psychology and Educational Psychology in Frankfurt from 2003 till 2009. Research Assistant in the Department of Work and Organizational Psychology at Goethe-University Frankfurt since 2009. Experienced in service sector (air transportation) for many years, at last as functional executive. Freelancer in personnel selection and personnel development as well as trainer in matters of service and leadership. Further, external consultant for "psychological threats in the workplace" (e.g. execution of threat anaylses).
- Research Interests -
- Research project: emotional labor in organizations
- Emotional labor
- Service
- Personnel selection in service sector
- Leadership in context of serivices
- Teaching -
- Personalentwicklung (summer term 2016)
- Personalentwicklung (summer term 2015)
- Strategien und Methoden der beruflichen Eignungsdiagnostik in der angewandten Personalpsychologie (summer term 2014)
- Personalentwicklung (summer term 2014)
- Personalentwicklung (winter term 2013/14)
- Trainings- und Seminargestaltung in Organisationen (summer term 2013)
- Personalpsychologie im Dienstleistungsbereich (winter term 2012/13)
- Trainings- und Seminargestaltung in Organisationen (summer term 2012)
- Personalentwicklung Kurs B (winter term 2011/12)
- Trainings- und Seminargestaltung in Organisationen (summer term 2011)
- Training und Lernen (winter term 2009/10)
- Publications and Presentations -
Trumpold, K., Kern, M., & Zapf, D. (conditionally accept). Emotion work and work-related attitudes: The relation of organizational identification and customer orientation to emotion regulation in customer interactions. Journal of Service Management Research.
Kern, M., Trumpold, K., & Zapf, D. (in press). Emotion work as a source of employee well- and ill-being: The moderating role of service interaction type. European Journal of Work and Organizational Psychology. https://doi.org/10.1080/1359432X.2021.1873771
Zapf, D., Kern, M., Trumpold, K. & von Gilsa, L. (2018). Psychischer Stress am Arbeitsplatz und Gesundheit. In T. Porsch & B. Werdes (Hrsg.). Verwaltungspsychologie – Ein Lehrbuch für das Bachelor- und Masterstudium im Verwaltungsdienst. Göttingen: Hogrefe
Trumpold, K., Kern, M., & Zapf, D. (2016). Die Lächelprofis: Service-Mitarbeiter als Gefühlsmanager. Wirtschaftspsychologie, 3, 40-44.
von Gilsa, L., Zapf, D., Ohly, S., Trumpold, K., & Machowski, S. (2014). There is more than obeying display rules: Service employees’ motives for emotion regulation in customer interactions. European Journal of Work and Organizational Psychology, 23(6), 884-896. http://dx.doi.org/10.1080/1359432X.2013.839548.
Trumpold, K., Zapf, D., Ohly, S., Bernhardt, L., & Machowski, S. (2010, September). Emotionsarbeit und organisationales Commitment in Dienstleistungsberufen: Zum Zusammenhang von Strategien zur Emotionsregulation mit den Dimensionen organisationaler Bindung im Dienstleistungsbereich. Präsentation auf dem 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Bremen.
Bernhardt, L., Zapf, D., Trumpold, K., Ohly, S. & Machowski, S. (2010, September). Motive der Emotionsregulation von Dienstleistungsmitarbeitern in Kundeninteraktionen. Präsentation auf dem 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Bremen.
Machowski, S., Zapf, D., Ohly, S., Bernhardt, L., & Trumpold, K. (2010, September). Potentiale älterer Mitarbeiter in Kundeninteraktionen. Poster präsentiert auf dem 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Bremen.
Bernhardt, L., Machowski, S., Zapf, D., Ohly, S. & Trumpold, K. (2010, July). The status of employees in the service sector and its effects on emotion work in customer interactions. Presentation at the 27th International Congress of Applied Psychology in Melbourne, Australia.
Machowski, S., Zapf, D., Ohly, S., Bernhardt, L., & Trumpold, K. (2010, March). The forgotten potential of older employees: attitudes, strategies and well-being of older employees in service interactions. Presentation at 9th Conference of the European Academy of Occupational Health Psychology in Rome.
Machowski, S., Trumpold, K., Ohly, S., Zapf, D., Elian, C., Keck, A., & Weber, A. (2009, September). Einsatz von Emotionsregulationsstrategien in schwierigen Kundensituationen - eine Tagebuchstudie. Arbeitsgruppenbeitrag auf der 6. Tagung der Fachgruppe für Arbeits- und Organisationspsychologie in der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Universität Wien.
Zapf, D., Machowski, S. & Trumpold, K. (2009). Hoher Einsatz mit Nebenwirkungen. Emotionsarbeit in Serviceberufen. Personalführung, 42, 18-29.