Current Publications
Frey, A. (2023). Computerized adaptive testing and multistage testing. In R. J. Tierney, F. Rizvi & K. Erkican (Eds.), International Encyclopedia of Education, vol. 14 (4th Edition, pp. 209–216). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.10028-4
Frey, A., Ludewig, U., König, C., Krampen, D., Lorenz, R., & Bos, W. (2023). Lesekompetenz von Viertklässlerinnen und Viertklässlern im internationalen Vergleich: 20-Jahre-Trend. [International comparison of fourth graders reading literacy: trend across 20 years] In N. McElvany, R. Lorenz, A. Frey, F. Goldhammer, A. Schilcher & T. C. Stubbe, T. C. (Hrsg.), IGLU 2021. Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre [PIRLS 2021. International comparison of primary school children’s reading literacy and trend across 20 years] (S. 111–130). Waxmann. https://t1p.de/52sfh
König, C., & Frey, A. (2022). The impact of COVID-19-related school closures on student achievement – a meta-analysis. Educational Measurement: Issues and Practice, 41, 16-22. https://doi.org/10.1111/emip.12495.
König, C., Spoden, C., & Frey, A. (2022). Robustness of the performance of the optimized hierarchical two-parameter logistic IRT model for small-sample item calibration. Behavior Research Methods. Advance online publication. https://doi.org/10.3758/s13428-022-02000-5
McElvany, N., Lorenz, R., Frey, A., Goldhammer, F., Schilcher, A., & Stubbe, T. C. (Hrsg.) (2023). IGLU 2021. Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre [PIRLS 2021. International comparison of primary school children’s reading literacy and trend across 20 years]. Waxmann. https://t1p.de/52sfh
Spoden, C., Fink, A., Frey, A., Köhler, H., & Naumann, P. (2022). Kompetenzorientierung und Fairness bei individualisierten E-Klausuren [Competence orientation and fairness in individualized e-examinations]. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 17, 121–140. https://doi.org/10.3217/zfhe-17-01/08
The complete list of publications is available here.
For an overview of the publication statistics visit ORCiD, Google Scholar and Research Gate.
Current Talks
Frey, A. (2023, Mai). Zur Rolle des Prüfens beim akademischen Kompetenzerwerb an der Hochschule [On the role of testing in academic skill acquisition in higher education] [Keynote]. Tag der Lehre, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Germany.
Schenk, C., Frey, A., Fink, A., & Weiß, L. (2023, April). Digitales Prüfen mit psychometrisch fundierten E-Klausuren [Digital testing with psychometrically based e-exams]. University:Future Festival, Online.
Frey, A., & Weiß, L. (2023, März). DIF-Analyse bei adaptiv in verschiedenen Staaten erhobenen Daten. [DIF analysis for data collected adaptively in different countries] [Presentation]. Kolloquium Methoden der empirischen Bildungsforschung, Hirschegg, Austria.
The complete list of talks is available here.