Current Publications
Frey, A. (2023). Computerized adaptive testing and multistage testing. In R. J. Tierney, F. Rizvi & K. Erkican (Eds.), International Encyclopedia of Education, vol. 14 (4th Edition, pp. 209–216). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.10028-4
Frey, A., Ludewig, U., König, C., Krampen, D., Lorenz, R., & Bos, W. (2023). Lesekompetenz von Viertklässlerinnen und Viertklässlern im internationalen Vergleich: 20-Jahre-Trend. [International comparison of fourth graders reading literacy: trend across 20 years] In N. McElvany, R. Lorenz, A. Frey, F. Goldhammer, A. Schilcher & T. C. Stubbe, T. C. (Hrsg.), IGLU 2021. Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre [PIRLS 2021. International comparison of primary school children’s reading literacy and trend across 20 years] (S. 111–130). Waxmann. https://t1p.de/52sfh
König, C., & Frey, A. (2022). The impact of COVID-19-related school closures on student achievement – a meta-analysis. Educational Measurement: Issues and Practice, 41, 16-22. https://doi.org/10.1111/emip.12495
McElvany, N., Lorenz, R., Frey, A., Goldhammer, F., Schilcher, A., & Stubbe, T. C. (Hrsg.) (2023). IGLU 2021. Lesekompetenz von Grundschulkindern im internationalen Vergleich und im Trend über 20 Jahre [PIRLS 2021. International comparison of primary school children’s reading literacy and trend across 20 years]. Waxmann. https://t1p.de/52sfh
Ranger, J., König, C., Domingue, B., Kuhn, J. T., & Frey, A. (2023). A multidimensional partially-compensatory response time model on basis of the Log-normal distribution. Journal of Educational and Behavioral Statistics. Advance online publication. https://doi.org/10.3102/10769986231184153
The complete list of publications is available here.
For an overview of the publication statistics visit ORCiD, Google Scholar and Research Gate.
Current Talks
Frey, A., Koenig, C., & Fink, A. (2023, July). A highly adaptive testing design for PISA [Presentation]. 10th European Congress of Methodology (EAM), Ghent, Belgium.
Frey, A. (2023, Mai). Zur Rolle des Prüfens beim akademischen Kompetenzerwerb an der Hochschule [On the role of testing in academic skill acquisition in higher education] [Keynote]. Tag der Lehre, Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Germany.
Schenk, C., Frey, A., Fink, A., & Weiß, L. (2023, April). Digitales Prüfen mit psychometrisch fundierten E-Klausuren [Digital testing with psychometrically based e-exams]. University:Future Festival, Online.
Frey, A., & Weiß, L. (2023, März). DIF-Analyse bei adaptiv in verschiedenen Staaten erhobenen Daten. [DIF analysis for data collected adaptively in different countries] [Presentation]. Kolloquium Methoden der empirischen Bildungsforschung, Hirschegg, Austria.
The complete list of talks is available here.