Current Publications

Spoden, C., Fink, A., Köhler, H., Naumann, P., & Frey, A. (2022). Kompetenzorientierung und Fairness bei individualisierten E-Klausuren [Competence orientation and fairness in individualized e-exams]. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 17(1), 121-140.

Spoden, C., Frey, A., Fink, A., & Naumann, P. (2022). E-Klausuren für die Hochschule: Zeit der Veränderung [E-exams in higher education: time for change]. The Inquisitive Mind,2:2022.

Fink, A., & Naumann, P. (2021). Technische Voraussetzungen zur Nutzung computerbasierter und adaptiver Hochschulklausuren [Technical requirements for the use of computer-based and adaptive higher education exams]. In C. Spoden & A. Frey (Hrsg.), Psychometrisch fundierte E-Klausuren für die Hochschule (S. 94-99) Lengerich: Pabst Science Publishers.

Fink, A., Spoden, C., Frey, A. & Naumann, P. (2021). Kriteriumsorientiertes adaptives Testen mit der KAT-HS-App [Criterion-referenced adaptive testing using the KAT-HS-App]. Diagnostica, 67(2), 110-114.

Naumann, P. & Fink, A. (2021). Potentielle Hürden bei der Nutzung psychometrisch fundierter Hochschulklausuren [Potential obstacles when using psychometrically sound exams in higher education]. In C. Spoden & A. Frey (Hrsg.), Psychometrisch fundierte E-Klausuren für die Hochschule (S. 100-105) Lengerich: Pabst Science Publishers.

Naumann, P., Fink, A., & König, C. (2021). Computerisierte adaptive Klausuren im Psychologiestudium [Computerized adaptive exams for psychology studies]. Psychologische Rundschau, 72(2), 125-127.


The complete list of publications is available here.


Current Talks

The complete list of talks is available here.