Publications

Funded Projects

Horz, H., Heckmann, C., Kuchta, K., Boser, J., Hansen, M., Knuth-Herzig, K., Scherer, S., (01.01.2015-31.12.2016). Zivilgesellschaftliches Engagement in der universitären Lehre (ZiEL). (Gefördert durch das Hessische Ministerium für Wissenschaft und Kunst und die Goethe-Universität Frankfurt).


Publications in Papers, Meeting tapes and Books

Isberner, M.-B., Richter, T., Maier, J., Knuth-Herzig, K., Horz, H. & Schnotz, W. (2013). Comprehending conflicting science-related texts: Graphs as plausibility cues. Instructional Science, 41, 849-872.


Presentations

Knuth-Herzig & Horz, H. (2012, April). Communicating Scientific Uncertainty:
Pictures as Plausibility Cues. Paper presented at the 2012 Annual Meeting of the American Educational Research Association. Vancouver, Canada.

Knuth-Herzig, K., Maier, J., Isberner, M., Richter, T., Horz, H. & Schnotz, W. (2011, July) Das Verständnis multipler Dokumente mit konfligierenden Informationen: Abbildungen als Glaubwürdigkeitsindikatoren. Paper presented at the 13. Fachgruppentagung der Pädagogischen Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Erfurt, Germany.

Knuth-Herzig, K., Maier, J., Isberner, M., Richter, T., Schnotz, W. & Horz, H. (2011, July). Comprehension of Multiple Documents with Conflicting Information: Pictures as Credibility Cues. Paper presented at the Twenty-first Annual Meeting of the Society for Text & Discourse. Poitiers, France.

Knuth-Herzig, K., Maier, J., Isberner, M., Schnotz, W., Richter, T. & Horz, H. (2011, June). Knowledge construction with conflicting information from Internet-based texts and pictures. Paper presented at the conference „Public Understanding and Public Engagement with Science“. New York, USA.

Knuth-Herzig, K. & Schnotz, W. (2011, March). Die Glaubwürdigkeitseinschätzung von Webseiten als Einfluss auf die Informationsverarbeitung in Abhängigkeit von der Interneterfahrung. Poster presented at the NWU-Workshop. Essen, Germany.

Horz, H., Knuth-Herzig, K., Maier, J., Richter, T., Schnotz, W. & Isberner, M. (2011, March). Comprehension of Multiple Documents with Conflicting Information: Pictures as Credibility Cues. Poster presented at the workshop of the DFG Special Priority Program (SPP) 1409. Tuebingen, Germany.

Herzig, K. (2010, December). Person oder Information – Wer soll sich anpassen? Paper presentation and panel discussion subject to „Umgang mit Unsicherheit in der Wissenschaftskommunikation“ at the 3. Forum Wissenschaftskommunikation. Mannheim, Germany.

Knuth-Herzig, K., Maier, J., Isberner, M., Richter, T., Schnotz, W. & Horz, H. (2010, Oktober). Comprehension of Multiple Documents with Conflicting Information: Pictures as Peripheral Credibility Cues. Paper presentedat the workshop of the DFG Special Priority Program (SPP) 1409. Muenster, Germany.

Horz, H., Schnotz, W., Richter, T., Herzig, K., Maier, J. & Isberner, M. (2010, September). Der Einfluss von Diagrammen auf die wahrgenommene Glaubwürdigkeit und das Verstehen wissenschaftlicher Texte mit konfligierenden Informationen. Paper presented at the 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Bremen, Germany.

Horz, H. & Herzig, K. (2009, September). Schematized mental representations of website objects. Paper presented at the 6th Conference of the Media Psychology Division of the German Psychological Society. Duisburg-Essen, Germany.

Horz, H. & Herzig, K. (2009, August). Do Internet-users have schematized mental configurations of typical web sites objects? Paper presented at the 13th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI). Amsterdam, Netherlands.

Herzig, K., Schnotz, W., Richter, T. & Horz, H. (2009, July). Lernen mit konfligierenden Informationen aus Texten und Bildern. Poster presented at the first DFG SPP 1409 meeting. Münster, Germany.

Herzig, K., Maier, J., Isberner, M., Schnotz, W., Richter, T. & Horz, H. (2010, September). Der Einfluss von Diagrammen auf die wahrgenommene Glaubwürdigkeit und das Verstehen wissenschaftlicher Texte mit konfligierenden Informationen. Paper presented at the 74. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Jena, Germany.